Zerge Gröbming (Ausztria) felett

Köszönet a magas színvonalú, szívós és sok türelmet, bátorságot igénylő oktatásnak!
Pár mondatban leírnám, hogy miután a Stóderzinkeni lesiklópályán (1800m magasság) történt sífutóoktatás után, melyet mindenki kitunő eredménnyel végzett el, mivel telt a délutánunk Lacival.
Az oktatás végeztével a csoport hazautazó része elhagyta a hegyet!
Horváth Laci barátommal elhatároztuk, hogy a délutánt a csúcs meghódítására szánjuk! Egy rövid hüttei pihenővel alapoztunk. Itt elfogyasztottunk testünk erősítésére egy kitunő "mindentbele" stájer levest és 13 órakor nekivágtunk a túrának. Gyönyörű napsütéses, -1 C fokos időben, jó tempóban haladtunk előre. Időnként derékig süllyedtünk el a mély hóban, bizonyos helyeken, a biztonság kedvéért négykézláb, időnként hason csúszva haladtunk.
Fáradozásunk gyümölcseként 14 órakor elértük a csúcsot (2047 m), ahol gyönyörű panoráma várt ránk. Hiányos felkészültségünk eredménye, hogy a csúcson nem tudtunk elhelyezni zászlót.
Rövid szusszanásnyi idő után indultunk vissza kiindulási pontunkra, az úgynevezett I. Alaptáborba, Buszmegállóba. Útközben egy "igazi" zergével találkoztunk, melyet sikerült lencsevégre kapni. Tovább haladtunk lefelé, és egy kis kitérőt tettünk a kápolna megtekintésére, mely a sziklafalhoz volt ragasztva. A kápolnában megpihentünk, és egy harangkongatás közben elmormoltuk egy kívánságunkat a küszöbön álló 2010. évre.
Újult erővel nekivágtunk a visszaútnak és időben elértük "alaptáborunkban" a menetrendszerinti buszt. A maradék 1000 méteres szintkülönbséget a busz könnyedén maga mögött hagyta.

Spass bei Seite, ez újra nagy élmény volt Veletek sífutni és a fentmaradó szabadidőt eltölteni !!!

Mátrai József

2015. január 24. -
február 1.

Ramsau
2015. február 21. - március 1.